28. Lem’a dan bir bölüm

Eskişehir Hapishânesi’nde ihtilâttan ve konuşmaktan memnû‘ olduğum
zamanda, karşımdaki kardeşlerime teselli için yazdığımkısacık
fıkraların bir kısmıdır.

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

Hapsin bir latîf hâtırasıdır ki; Risâle-i Nûr gizlenir, fakat sönmez ve
söndürülmez. Bir âlem-i ma‘nâda Hazret-i İmâm-ı Ali Radıyall…âhü Anh’ın
ilminden sordum:
“ اَحْرُفُ عُجْمٍ سُطِّرَتْ تَسْط۪يرًا
demişsin, muradın nedir?” Dedi:
“( عُجْمٍ)
yani, hecevârî, terkîbsiz ve vakıflarda olduğu gibi rakamvârî, şekilsiz
harflerdir ki, latinî hurûfudur. Lâdînî zamanında taammüm eder.” Hem
sonra sordum: “Ercûze’nde benden bahsedip ‘Kendini muhâfaza et!’
demişsin. Hem tam vaktinde emrinizi gördük. Fakat maatteessüf kendimizi
muhâfaza edemedik. Bu belâya düştük. Şahsımdan binler def‘a daha
ehemmiyetli olan Risâle-i Nûr’dan bahsin ve işârâtın yok mu?” dedim.Dedi: “Yalnız işaret değil, belki Celcelûtiyemdetasrîh ediyorum.”Mütebâkî kısmı, Sikke-i Tasdîk-i Gaybî Mecmûası’nda 119. sahîfeden 131. sahîfeye kadar.. yazıldığı için burada derc edilmemiştir.
YİRMİSEKİZİNCİ LEM‘A.

1 Yorum (+add yours?)

  1. muharrem
    Tem 15, 2013 @ 05:50:07

    Mükemmel yazı istifade ettim.Kopyalayıp bilgisayarıma kaydettim. İİki ehl-i hakikat birbirini inkar etmekle makamlarından sukut etmezler.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

